Costa Magica, egy mediterrán hajóút leírása

Egy mediterrán hajóút leírása fényképekkel a Costa Magica fedélzetén. Az út FANTASZTIKUS ÉLMÉNY volt, habár nem nyári idényben voltunk, az időjárás mindig kegyes volt hozzánk (2011.02.04. és 2011.02.11.)

Állomások: Savona - Civitavecchia (Róma) - Palermo - Cagliari - Palma de Mallorca - Barcelona - Toulon - Savona

Naptár

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Laptopok, táblagépek, laptoptáskák és kiegészítők

2011.02.16. 23:55 Costa Magica

Costa Magica - 2011.02.09. - Barcelona

Szerintem ez a nap sikeredett a legjobbra. Shuttle buszt indított a Costa a városközpontba 12 Euróért. Mivel tegnap gyalogoltunk eleget, ezért ma a városba jutást inkább busszal akartuk megoldani. De olyan sokan álltak sorba, hogy a végén inkább rászántuk magunkat a gyaloglásra. Azonban a Costa Magica elhagyása után találtunk egy információs pultot, ahol nagyon sok hasznos térképet kaptunk Barcáról, illetve kiderült, hogy sokkal olcsóbban helyi tömegközlekedés indul a hajótól 50 méterre. Hát ezt nekünk találták ki, így mégis csak megúsztuk a gyaloglást. A busz a La Rambla elején tett le, ami Barcelona híres sétálóutcája.

Elindultunk a Kolombusz emlékműtől befelé a városba. A sétálóutca tele volt bóvliárusokkal, akik szinte ugyanazokat a dolgokat kínálták, hűtőmágnesek, Barca relikviák, sálak, pólók, poszterek, vicces pólók. Az utcák sokkal tisztábbak, mint Olaszországban, és valahogy kevesebb a "rosszarcú" ember is. A sétálóutcáról nyílik az egyik legnagyobb vásárcsarnok, ahol mindent lehet kapni, ami ehető. Bár a kirakatokban sok olyan dolog is van ami nálam már nem tartozik ebbe a körbe. Volt például nyúzott kecskefej is, aminek szemei mereven bámulták az arra járókat. És ez szinte majdnem minden húsos pult tartozéka volt, kicsit bizarr volt. Volt mindenféle tengeri herkentyű is jégágyon, ennek szaga már messziről érződött.

Sok kis mellékutcában tekeregtünk, igazán hangulatos hely ez a Barcelona. Megnéztük a katedrális és sok ajándékot vásároltunk az otthon maradtaknak. Végül célba vettük az utolsó nevzetességet, Barca egyik jelképét, a Sagrada Familiát. Már 120 éve építik ezt a templomot, de még mindig nem állnak vele sehol sem. Be nem mentünk, mert iszonyat hosszú sor várt a belépésre. Visszaútban a hajóra megkóstoltuk a spanyol Sangriát, majd mellékutcákon keresztül ismét eljutottunk a Kolombusz emlékműhöz.

Összességében nekem ez város tetszett a legjobban eddig. Európai hangulata van, kedvesek, segítőkész emberek.

Este vacsoránál tudtuk meg szlovén asztaltársaságunktól, hogy Marseillesben sztrájkolnak, ezért megváltozott az utolsó célpont, Toulon lett. Egyébként az utazás során ez volt a másik nap, amikor elegáns ruhát kellett húzni, ez volt a séf vacsorája. A Costa Magica felszolgálói még egy aranyos előadással is készültek. A lépcsőn előadtak egy közös táncot, ötletes, hangulatos tánc volt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.