Costa Magica, egy mediterrán hajóút leírása

Egy mediterrán hajóút leírása fényképekkel a Costa Magica fedélzetén. Az út FANTASZTIKUS ÉLMÉNY volt, habár nem nyári idényben voltunk, az időjárás mindig kegyes volt hozzánk (2011.02.04. és 2011.02.11.)

Állomások: Savona - Civitavecchia (Róma) - Palermo - Cagliari - Palma de Mallorca - Barcelona - Toulon - Savona

Naptár

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Laptopok, táblagépek, laptoptáskák és kiegészítők

2011.02.17. 00:00 Costa Magica

Costa Magica - 2011.02.05. - Róma

Reggel 8 órakor kötött ki a hajó Civitavecchia kikötőjében. Reggeli után összekaptuk magunkat és megpróbáltuk megtalálni, hogy hol lehet ebből a büdös nagy hajóból kimenni, aminek a neve Costa Magica. Mivel három lépcsőház van, ez nem is olyan egyszerű kérdés, mert nem minden lépcsőház megy le a 0-ra. A kikötő előtt free shuttle busz várt bennünket, ami kivitt a kikötő bejáratáig. Ott megérdeklődtük, hogy hol van a vasútállomás és irány Róma. Öcsém jóvoltából vasúti szabadjeggyel viszonylag olcsó volt az utazás :-) . A vonatút másfél órás volt, de nem találkoztunk kalauzzal sem oda se visszafelé. A járat belül utastájékoztató LCD kijelzővel felszerelt, ahol a következő állomásról, menetsebességről lehetett tájékozódni. Kicsit meglepődtünk, amikor 153 km/h-s sebességet írt ki....itt ez a mellékvonal átlag pályasebessége?

Termini volt a végállomás, ami Róma központja, gyalog elérhető onnan minden nevezetesség. Sajnos időnk nem sok volt, fél egyre értünk Rómába és úgy kellett időzíten a visszaindulást, hogy hatra visszaérjünk, mert a hajó nem vár.

Gyalog bejártuk a főbb pontokat: Vittor Emánuel emlékmű, Colosseum, Trevi kút, Spanyol lépcső. Arra sajnos már nem volt idő, hogy a Colosseumot belülről is megnézzük. Bár van egy ismerősöm, aki azt mondta nem is érdemes, mert kívül rom, belül rom :-) Kívülről igazán monumentális. Közben elhaladtunk az ókori Róma központja mellett is, illetve annak maradványai mellett. Igazán tiszteletre méltó, hogy ezek az építmények meddig fent maradtak. Illetve abba is belegondoltam, hogy milyen hatalommal bírt ez a birodalom annak idején, ahhoz képest hová süllyedt most. Hiszen mostanában Olaszország rossz anyagi helyzetéről, szemétproblémájáról és gátlástalan szexbotrányairól ismertté vált dúsgazdag miniszterelnökéről híres.
A Trevi kútnál bedobtuk a kötelező aprópénzt. Öcsém annyit mondott: "Majd jövünk!" Azt mondják, ha jobb kézzel a bal váll fölött pénzt dobsz a kútba, akkor még visszatérsz ide. A spanyol lépcső után visszametróztunk az állomásra, éppen elkaptuk a félóránként induló vonatok egyikét.

Vacsora előtt megvendégeltük magunkat a bárban egy sörrel és egy kávéval. A vacsora a hajón ismét fejedelmi volt, most már végigettük a kínálatot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.